LOADING

Type to search

Popraw swoją odporność! Domowe sposoby na zdrowie

Zdrowie

Popraw swoją odporność! Domowe sposoby na zdrowie

CKA Październik 23, 2018
Share

W przypadku obniżonej odporności nawet zwykłe przeziębienie może wytrącić nas z życia na kilka dni. Istnieją jednak domowe sposoby na wzmocnienie odporności. Nie wiążą się one z rewolucją w życiu. Należy prowadzić zdrowy tryb życia.

Śniadanie jako podstawa rozpoczęcia dnia

Należy o nim pamiętać. Komórki odpornościowe podejmują walkę tylko wtedy, gdy są odżywiane regularnie. Podczas snu organizm czerpie siły z zapasów. Najlepiej do godziny po przebudzeniu spożyć śniadanie. Śniadanie powinno być sycące, nie może jednak zbytnio obciążać układu pokarmowego. W ciągu dnia należy zjeść coś ciepłego – dobrze sprawdzi się talerz zupy. Należy unikać kalorycznych posiłków, ponieważ nadwaga osłabia odporność. Warto jeść dużo warzyw. Dostarczają wiele witamin i minerałów (w tym antyoksydantów, selenu i cynku).

Domowe sposoby na odporność

1. Cebula: wielu z nas z dzieciństwa zna smak syropu z cebuli. Wzmacnia on odporność i działa bakteriobójczo. Jest pomocny w suchym kaszlu i podczas silnego kataru.
2. Czosnek: aby wzmocnić odporność należy zjadać 2 ząbki czosnku dziennie. Czosnek jest naturalnym antybiotykiem.
3. Olej arganowy: posiada dużo witaminy E, która działa przeciwzapalnie i pobudza działanie układu odpornościowego.
4. Olej z nasion czarnuszki: olej jest bogatym źródłem antyoksydantów. Ma silne właściwości przeciwzapalne. Dzięki temu wzmacnia odporność i łagodzi infekcje i kaszel.
5. Miód: profilaktycznie należy spożywać 1-2 łyżeczki miodu dziennie. Zawiera on wiele witamin i mikroelementów.

Warto spacerować

W trakcie wysiłku fizycznego wzrasta ilość i aktywność leukocytów i substancji oczyszczających organizm z toksyn i niszczących wirusy. Ruch na powietrzu wspomaga hartowanie organizmu i dotlenia organizm. Pamiętaj, że każdy ruch jest lepszy niż żaden. Warto wybrać taki rodzaj aktywności, który będzie sprawiał przyjemność. Wystarczy pół godziny dziennie 3 razy w tygodniu.

Wietrz mieszkanie

Temperatura nie powinna przekraczać 18–20°C. Zdecydowanie lepiej, jeśli w mieszkaniu jest chłodniej niż zbyt gorąco. Wirusy i baterie lubią ciepłe pomieszczenia. Należy kilka razy dziennie otwierać okno i wietrzyć mieszkanie. Istotne, aby zrobić to przed snem. W ciepłych pomieszczeniach śluzówki w ustach i nosie są przesuszone i nie są już skuteczną ochroną przed zarazkami.

Ubieraj się odpowiednio

Ubrania należy dobierać w zależności od pogody. Zamiast grubego swetra warto założyć 2 cieńsze. Należy unikać gwałtownego ochłodzenia organizmu, ponieważ prowadzi ono do osłabienia odporności. Pamiętaj o czapce, rękawiczkach i nieprzemakających butach.

Unikaj kontaktów z chorą osobą

Najłatwiej nabyć chorobę drogą zarażenia. W środkach komunikacji miejskiej nie stawaj w pobliżu osób, które kaszlą lub kichają. Najwięcej zarazków znajduje się na klamkach, poręczach. Stąd są przenoszone do nosa i ust. Należy dokładnie myć ręce i unikać dotykania brudnymi rękoma twarzy i okolic ust.

Preparaty z apteki

Pomocne mogą okazać się suplementy diety, które znajdziemy w aptece. Można kupić preparaty probiotyczne i czosnkowe, wyciągi z jeżówki, żeń-szenia, aronii, które podnoszą odporność.

Tags:

Leave a Comment