LOADING

Type to search

Marketing internetowy – digital

Biznes

Marketing internetowy – digital

CKA Kwiecień 26, 2021
Share

Działając w sferze biznesu, jeśli chcemy nadążać za trendami i rozwijać się, musimy cały czas szukać nowych kanałów i środków docierania do potencjalnych klientów. Czasami przecież te tradycyjne metody reklamy są zbyt ograniczone, albo kosztowne (np. Billboard), a ich przełożenie na sprzedaż nie zawsze jest zadowalające. Trzeba orientować się, w jaki sposób reklamy będą bardziej skuteczne, a zarazem niezbyt kosztowne. Nie zawsze przecież wystarczy pewna ilość wizytówek i polecenie przez znajomych, czasami potrzeba działać aktywnie wykorzystując różne inne kanały mediów. Możemy wtedy spróbować rozreklamować się w sieci internetowej. Zakładając wcześniej odpowiednią strategię, cele, budżet i grupę docelową. Służą do tego odpowiednie narzędzia, często tanie lub zupełnie darmowe.

Rodzaje marketingu internetowego

Wśród najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego wyróżniamy m.in.:

  • Pozycjonowanie stron i SEO
  • Reklamy Google Ads
  • Content marketing
  • Video Marketing
  • Social media marketing (marketing w mediach społecznościowych)
  • Mailing (marketing e-mailowy)
  • Analityka internetowa

Marketing w wyszukiwarkach

Nazywany SEM (Search Engine Marketing) to e-marketing, który pozwala na zakup powierzchni reklamowej w wynikach wyszukiwania. Decydujemy tu o wysokości stawek, jeżeli nikt nie kliknie na reklamę to nic za to nie zapłacimy. Co ważne w tym typie marketingu bardzo ważna jest trafność i mądry dobór fraz. Jest to zatem stworzenie dobrej reklamy tekstowej, dzięki odpowiednim słowom kluczowym. Taką odpowiednio przygotowaną reklamę publikujemy w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej.

Media społecznościowe

Social Media (ang. media społecznościowe) jest termin, który odnosi się do ogólnie pojętego korzystania z internetowych oraz mobilnych, by przekształcić komunikację w interaktywny dialog. Współcześnie występujące media społecznościowe umożliwiają tworzenie i wymianę wyprodukowanych przez użytkowników treści. Możemy wyróżnić kilka rodzajów mediów społecznościowych:

  • Blogi i mikroblogi (np. Twitter)
  • społeczności kontentowe (np. YouTube)
  • serwisy społecznościowe (np. Facebook)
  • wirtualne światy graczy (np. World of Warcraft)
  • wirtualne światy społecznościowe (np. Second Life)

W tym zestawieniu zdecydowanie najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce jest Facebook. Można tam budować markę, zdobywać popularność na firmowym fan page, udostępniać płatne reklamy czy bezpłatne ogłoszenia.

E-mail marketing

Polega na rozsyłaniu wiadomości osobom, które mogą być zainteresowane danym tematem. Narzędzie to, które na pierwszy rzut oka może się wydać nieefektywne (e-maile czasami trafiają do spamu) – pozwala jednak na docieranie do określonej grupy osób z ofertą. Nie każdy przecież ma Facebooka czy Instagram, ale raczej każdy ma maila! Jeśli zatem wiadomość dociera na prywatną skrzynkę, można zakładać, że się ją przeczyta. Ten tzw. newsletter może być personalizowany, a także mierzalny jest jego efekt. Plusem jest również mały koszt i szybkość docierania do klienta.

Źródło: https://marketinghacker.pl

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment